2015. június 18., csütörtök

A FÖLD JÖVŐJE ÉS A NaturAqua PlantBottle™

ÖTBŐL NÉGY MAGYAR AGGÓDIK A FÖLD JÖVŐJÉÉRT!
NaturAqua PlantBottle™ - „Föld jövője” kutatás

Budapest, 2015. június 18. – Egyre nagyobb figyelmet és több energiát kell fordítanunk környezetünk védelmére. Hogyan gondolkodunk a környezetvédelemről és földünk jövőjéről? Mennyire vagyunk „zöldek”? Ezekre a kérdésekre kereste a választ egy friss reprezentatív kutatás, amely a NaturAqua PlantBottle™ felkérésére készült el.

 


A NaturAqua PlantBottle™ - „Föld jövője” kutatás eredményei szerint a magyarok négyötöde aggódik a Föld jövőjéért. Az ország lakosságának környezettudatosságát egy százfokú skálán 42-esre értékelték a válaszadók, saját környezettudatosságukat pedig magasabbra, 75-ösre.
 
Az emberek számára a környezetvédelmet a mindennapokban leginkább a szelektív hulladékgyűjtés jelenti, ez a háztartások több mint 90%-ában jelen van. A válaszadók háromnegyede hajlandó többet fizetni a környezetbarát módon előállított vagy ilyen csomagolóanyagban elérhető termékekért is.

A 18 és 50 éves korosztály körében készült friss kutatás eredményei összességében arra engednek következtetni, hogy fontosnak tartjuk környezetünk védelmét, tisztában vagyunk egyéni felelősségünkkel a környezetvédelemben és lehetőségeinkhez mérten próbáljuk szelektíven gyűjteni a hulladékot.


42-esen áll a magyarok környezettudatosság-szintje

A megkérdezettek több mint kétharmada úgy gondolja, hogy fontos számára a környezet védelme és 15% számolt be arról, hogy sok mindent meg is tesz ezért.

A válaszadók egy százfokú skálán 42-esre értékelték a magyarok környezettudatosságát, míg saját gondolkodásmódjukat jobbra, 75-ösre. Érdekesség, hogy a nők és a 36 évnél idősebbek magukat - és összességében a magyarokat is - környezettudatosabbnak látják.


Zöldebb csomagolás: 95 % döntene mellette

Vásárlásaink során az ár, a minőség és a korábbi tapasztalat a legmeghatározóbb, a megkérdezettek egyharmada számára pedig a legfontosabb szempontok közé tartozik az is, hogy a vásárolt termék környezetbarát vagy környezetkímélő módon készült-e. A válaszadók háromnegyede többet is áldozna az ilyen termékért. A korábban is vásárolt termék esetében az új, környezetbarát csomagolást a válaszadók 95 %-a választja, négyötödük ezért a termékért átlagosan 11 %-kal többet is hajlandó fizetni.


A magyarok négyötöde aggódik a Föld jövőjéért

Az emberek látják, hogy saját életvitelük befolyásolja a Föld jövőjét, de az emberiség egésze ennél nagyobb mértékben határozza meg bolygónk elkövetkezendő időszakát – vagyis saját felelősségük korlátozott.
 
Négyötödük aggódik a Földünkért és ennek mértékében nincs különbség kor- és társadalmi csoportok között. Legveszélyesebbnek a környezetszennyezést, az erdőirtást, tehát a közvetlen hatással bíró tevékenységeket tekintik, a közvetett hatások, mint a klímaváltozás és a ritkuló ózonréteg ezután következnek a sorban. A nők minden vizsgált tényező esetében fontosabbnak érzik ezeket a hatásokat, mint a férfiak.
 
Az állításokra adott válaszok alapján elmondható, hogy az egyéni felelősség, a jövő generációk iránti aggodalom és az életmódváltás szükségessége is megjelenik a magyarok gondolkodásában. Az, hogy az unokáink számára lakhatatlanná válik a Föld, a legnehezebben megítélhető kérdés volt a válaszolók számára, itt 13 % nem is tudott választ adni a kérdésre.


Mindennapi környezetvédelem: a szelektív hulladékgyűjtés a háztartások több mint 90 %-ában jelen van

A szelektív hulladékgyűjtés valamilyen formája a háztartások több mint 90 %-ában jelen van, a válaszadók egyharmada szelektíven gyűjti háztartásában a hulladékot, további 58 % pedig a lehetőségeihez mérten teszi ezt. A szelektív hulladékgyűjtés különösen az idősebb korosztályra jellemző, érdekesség, hogy a lakóhely típusa, elhelyezkedése nem befolyásolja ezt. Az összes megkérdezettnek mindössze 3 %-a nem tartja fontosnak a háztartásban keletkező hulladékok szelektív gyűjtését.

A szelektív hulladékgyűjtés mellett a használt elemek gyűjtése, az energiatakarékos izzók használata, a vízzel való takarékoskodás és az energiatakarékos háztartási berendezések preferenciája is jellemzi a nagy többséget. A környezetbarát közlekedési eszközök használata és a vásárlás során felmerülő környezetkímélő szempontok figyelembe vétele kevésbé széleskörű, de a többség ezekben a kérdésekben is a környezet védelmét szolgáló megoldásokat keresi.

A válaszok értelmezésénél fontos megjegyezni, hogy a válaszadók magasabb státuszúak az átlagnál, így jobban meg tudják fizetni a környezetbarát eszközöket, szolgáltatásokat.


Mi az az ökológiai lábnyom?

Az ökológiai lábnyom kifejezést a válaszadók közel fele ismeri, minden ötödik válaszadó egészen pontos definícióval rendelkezik. Mindössze csak tízből egy válaszadó találkozott először az ökológiai lábnyom fogalmával.

----------------------------------------

A „Föld jövője” kutatás a jövő élelmiszercsomagolási technológiáját, a PlantBottle Technológia™-át alkalmazó NaturAqua felkérésére valósult meg. A környezetbarát innovációnak köszönhetően a természetes ásványvíz-márka a magyar üdítőital-piacon elsőként akár 25 %-ban növényi alapanyagok felhasználásával készült, teljes egészében újrahasznosítható PET palackot használ.

A NaturAqua PlantBottle™ kampányhoz „zöld nagykövetként” csatlakozott Ürge-Vorsatz Diána Nobel-békedíjas klímakutató, D. Tóth Kriszta író, újságíró, UNICEF Nagykövet és Szilágyi Áron olimpiai, világ- és Európa-bajnok kardvívó.

„Mindannyiunk közös felelőssége és lehetősége, hogy óvjuk a környezetünket. Nem úgy kell ezt tekinteni, mint egy áldozatot – az okosan megválasztott környezetbarát életmód egészségesebb, aktívabb, olcsóbb és boldogabb. Mindenki minden nap sok olyan döntést hoz, amiket kicsit tudatosabban meghozva sokat léphet ezirányba. Biciklizzünk, gyalogoljunk autózás helyett, kiránduljunk többet – ezek után a többi magától fog jönni! Környezettudatosabb gondolkodással és néhány apró változtatással is nagy zöld lépést tehetünk, és kell is tennünk a fenntarthatóbb jövőért.” – mondta el Ürge-Vorsatz Diána klímakutató.

D. Tóth Kriszta is fontosnak tartja, hogy példát mutasson a most felnövekvő generációnak: „Az lehet, hogy az ősi indián közmondás szerint a Földet kölcsön kaptuk az unokáinktól, gyerekeinktől, de én sajnos inkább Dr. Jane Goodall világhírű etológus-környezetvédővel értek egyet, aki szerint elloptuk tőlük. Éppen ezért óriási a felelősségünk abban, hogy a mindennapjaink döntéseivel, példamutatásával megtanítsuk nekik, hogy ők hogyan hozhatják helyre a mi hibáinkat. Ne pazaroljunk, gyűjtsünk szelektíven, menjünk tömegközlekedéssel, használjuk újra, amit csak lehet, csak annyi élelmiszert vigyünk haza, amennyit megeszünk stb. Én is abban bízom, hogy ha a lányom ezt ma megtanulja, neki felnőttként ez lesz a természetes.”

„Sportolóként igazán fontosnak tartom, hogy a környezettudatos szemléletet képviseljem és ezáltal mások figyelmét is felhívjam arra, hogy fordítsunk kellő figyelmet a környezetünk védelmére.” – mondta el Szilágyi Áron olimpiai, világ- és Európa-bajnok kardvívó a NaturAqua PlantBottle™ „Föld jövője” kutatás sajtóeseményén.

_____________________________
*A kutatás célcsoportja a 18-50 éves korosztály, a minta a nemre és korra reprezentatív a 2011-es KSH adatok alapján. A Szinapszis Kft. által készített online kérdőíves felmérésben 400 magyar, budapesti és vidéki lakos vett részt. Az interjúalanyok 51 %-a férfi volt, 49 %-a nő.
 
 
_____________________________

A NaturAqua

Tizenhárom éve palackozzák a Coca-Cola Magyarország zalaszentgróti palackozóüzemében a NaturAqua ásványvizet. Azóta több mint egymilliárd liter természetes ásványvizet hoztak felszínre a zalaszentgróti vízbázisból. A NaturAqua szénsavmentes, széndioxiddal enyhén dúsított és szénsavas változatokban készül. Az ideális ásványianyag-összetételű, ugyanakkor semleges és kellemes ízű NaturAqua a mindennapi folyadékpótlás és a minőségi gasztronómia elengedhetetlen eleme. A zalaszentgróti üzem élen jár a megújuló energiaforrások hasznosításában, itt működik Magyarország egyik legnagyobb vízkutas hőszivattyúja, amelynek segítségével minimálisra csökkent a palackozó földgázfelhasználása és szén-dioxid kibocsátása.

 

(Szövegforrás és további sajtóinformáció:
Telek Dóra
WELL PR Ügynökség
1126 Budapest, Orbánhegyi út 50. │ T: +36 (1) 350-7390 / 106
Mobil: +36-30-56-111-50
E-mail: d.telek@well.hu
www.well.hu)

____________________________________________________


(Fotó: JulCSIllag-fotó®)

---------------------------------

(Szerző/Leközlő:


Polgár Julianna

(szerkesztő- és fotóriporter - volt Duna TV, MTI - gmzsa_pol_dtv_mti8@yahoo.com;
sajtóreferens - TIT Stúdió Egyesület - www.tit.hu
főszerkesztő - POLGÁRI ÖSSZMAGYAR RÖVIDHÍR MÉDIA;
GYÖNGYSZAVÚ MÚZSA MÉDIA - gyongy.pol.dtv.mti8@gmail.com;
budapesti tudósító - HUNSOR.SE; MAGYAR PÓLUS MÉDIA - lillatti8@gmail.com))

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
POLGÁR JULIANNA KÉPRIPORTJA


































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése