A MÁV-START FLIRT-FLOTTÁJA TELJESSÉ VÁLT
A Stadler vasúti járműgyártó cég átadta a MÁV-Startnak a legutóbb megrendelt
A Stadler vasúti járműgyártó cég átadta a MÁV-Startnak a legutóbb megrendelt
21 Flirt villamos motorvonat utolsó járművét, ezzel a vasúttársaság Flirt-flottája
123-ra emelkedett - közölte Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója
hétfőn, Budapesten, a motorvonat beszerzés projektzáró rendezvényén.
Kiemelte: 123 Flirt motorvonatával a MÁV-START-é Európában a legnagyobb, egységes villamosvonat-flotta. A folyamatos fejlesztéssel a vasúttársaság az utaskiszolgálás színvonalát növeli, ennek is köszönhető, hogy az idén várhatóan 3 millióval növekszik az utaslétszám az előző évhez képest.
A korszerű, alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzéséről tavaly júliusban írt alá szerződést a Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) által biztosított, 85 százalékban uniós támogatásából, valamint 15 százalékban hazai költségvetési forrásból fedezte a vasúttársaság.
A MÁV-START Zrt. a 123 Flirt motorvonatot négy közbeszerzési eljárás során szerezte be, az első 60 motorvonatra szóló szerződést 2006-ban írták alá, ezt követte 2013-ban a korábbival azonos műszaki tartalmú, 48 vonat vásárlása, ez utóbbi közbeszerzését a MÁV-Start és a GYSEV közös kiíróként hirdette meg.
A vasúttársaság közölte: a motorvonat fékberendezése segítségével az elővárosi közlekedésben a felvett energia 25-30 százalékát visszatáplálja a hálózatba.
Csépke András az MTI-nek elmondta: a MÁV-START koncepciójában kiemelten szerepel a budapesti elővárosi és a távolsági minőségi vasúti közlekedés fejlesztése. A budapesti elővárosi vasúti fejlesztés egyértelműen motorvonatokkal valósítható meg, ezért szükség van a jelenleginél lényegesen nagyobb kapacitású motorvonatok beszerzésére.
Hangsúlyozta: uniós tendert írtak ki újabb motorvonatok beszerzésére, 40 motorvonatot vásárolnának, egyenként legalább 600 férőhellyel. Mivel még erre nem áll rendelkezésre az uniós támogatás, ezért a közbeszerzést keretmegállapodásos eljárásként folytatják le, ami azt jelenti, hogy keretmegállapodás esetében a források rendelkezésre állása alapján lehet majd megvenni a motorvonatokat.
A közbeszerzési eljárásban a szerződéskötés jövő nyárra várható, arra számítanak, hogy 2018 végén, 2019-ben ebből a beszerzésből már közlekednek majd vonatok a hazai vasútvonalakon – tette hozzá.
(Forrás: MTI)
--------------------------------------------------------
(Fotó: Polgár Julianna (JulCSIllag-fotó®))
--------------------------------------------------------
(Szerző/Leközlő:
Polgár Julianna
(szerk.- és fotórip., könyvtáros - volt Duna TV, MTI – gmzsa_pol_dtv_mti8@yahoo.com;
főszerkesztő - POLGÁRI ÖSSZMAGYAR RÖVIDHÍR MÉDIA;
GYÖNGYSZAVÚ MÚZSA MÉDIA - gyongy.pol.dtv.mti8@gmail.com;
főszerkesztő - KULTÚR-SZÍNTÉR -
budapesti tudósító - HUNSOR.SE; MAGYAR PÓLUS MÉDIA - lillatti8@gmail.com))
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
POLGÁR JULIANNA KÉPRIPORTJA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése