Lezárult az
Európai Unió (EU) Erasmus+ programjának 2014-2020 közötti szakasza, amely magyar
diákok, gyakornokok, oktatók és pedagógusok külföldi képzését, szakmai
fejlődését is lehetővé tette.
Az Erasmus+ több
mint diákcsere
Magyar egyetemisták 1998 óta pályázhatnak Erasmus-ösztöndíjra. A 2014-ben indult Erasmus+ program azonban jóval szélesebb kör – a köznevelés, a szakképzés, a felnőtt tanulás és az ifjúsági szektor szereplői, valamint sport területén tevékenykedők – számára is kínál nemzetközi tapasztalatszerzési és fejlődési lehetőségeket, és nagyszerű eredményeket tud felmutatni.
Mostanra szinte minden szakképzési centrum részt vesz az Erasmus+ programban; számos óvoda nemzetközi kapcsolatépítése is létrejöhetett az elmúlt időszakban; sőt, akár fiatalokból álló, informális csoportok is nyerhetnek támogatást ötleteik megvalósítására.
A projekteknek köszönhetően megismert új módszerek és technológiák versenyképesebb működést tesznek lehetővé a programban részt vevő intézmények és szervezetek számára, de a nemzetközi együttműködésekből mások is profitálhatnak: a hazahozott tudás, a közzétett segédanyagok és elkészült kiadványok bárki számára inspirálóak és hasznosak lehetnek.
Hosszú távú
hatások
Az Erasmus+ program hazai koordinálását az idén 25. születésnapját ünneplő Tempus Közalapítvány végzi. A szervezet az elmúlt hét év eredményeinek és a program oktatási-képzési szektorra gyakorolt hatásainak bemutatása céljából zárókonferenciát szervezett.
A rendezvényen Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese elmondta: a kormány azon dolgozik, hogy a magyar fiatalok a jövő nyertesei legyenek. Az Erasmus+ programban részt vevő egyetemisták megismerkedhetnek a külföldi tudományos műhelyekkel, felbecsülhetetlen értékű nemzetközi tapasztalatra és tudásra tehetnek szert, amelyet szülőföldjükön kamatoztathatnak. Kiemelte, hogy a Tempus Közalapítvány 235 ezer hallgató, gyakornok, pedagógus, oktató képzését, szakmai fejlődését segítette az Erasmus+ program keretében.
Czibere Károly, a Tempus Közalapítvány kuratóriumi elnöke kiemelte: az Erasmus+ programban rendkívül szélesek a támogatási lehetőségek, ezért a projektek jól tudnak illeszkedni a nemzetstratégiai célokhoz, és jól tudnak reagálni a társadalmi-gazdasági kihívásokra. A program lehetőséget biztosít a hátrányos helyzetű célcsoportok bevonására is, a jövőben pedig ez még inkább hangsúlyos elemmé válik.
***
Erasmus+ Nívódíj
2021
Xántus János Két
Tanítási Nyelvű Gimnázium, Budapest
Magyar Máltai
Szeretetszolgálat Óbudai Technikum és Szakképző Iskola, Budapest
Alföldi ASZC
Galamb József Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola, Makó
Vidéken Jó!
Alapítvány, Szaporca
Az
élelmiszerpazarlás kihívásaira kerestek választ ebben az Erasmus+ projektben. A
Baranya megyében megvalósult ifjúsági csere keretében bebizonyosodott, hogy
nemformális módszerekkel közel lehet hozni a fiatalokhoz olyan témákat,
amelyekről európai szintű gondolkodás is folyik. Emellett számos változás
indult el a projektnek köszönhetően: a falu lakóinak segítségével az élelmiszer
értékelésére való nevelés is megvalósult, az alapítvány pedig hosszú távú együttműködésbe
kezdett egy helyi hipermarkettel.
(Forrás: Tempus Közalapítvány)
------------------------------------------------------------
(Fotó: Polgár Julianna (JulCSIllag-fotó®))
------------------------------------------------------------
Szerző/Leközlő:
Polgár Julianna
(szerk.- és fotórip.,
könyvtáros - volt Duna TV, MTI;
főszerkesztő - POLGÁRI ÖSSZMAGYAR ÖRÖMHÍR MÉDIA;
GYÖNGYSZAVÚ MÚZSA
MÉDIA - gyongy.pol.dtv.mti8@gmail.com;
budapesti tudósító -
HUNSOR.SE; Szabad Szalon (SK) - pjulcsillag8@gmail.com);
06-30/859-33-35;
https://hu.wikipedia.org/wiki/Polg%C3%A1r_Julianna
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
POLGÁR JULIANNA KÉPRIPORTJA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése