A szülők jó
bizonyítványt állítottak ki az iskolákról, a szülői kérdőív 130 ezer válaszadójának
több mint 60 százaléka 4-es és 5-ös ,,jegyet" adott a gyereke
iskolájának, tehát elégedettek az ott folyó oktató-nevelő munkával - mondta a
Belügyminisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön Budapesten.
***
Dr. Rétvári Bence
a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) a Felelős nevelés
- boldog gyerekkor címmel, a Szülők Világnapján rendezett műhelykonferenciáján
kiemelte, a válaszokból is kitűnik, hogy Magyarországon megvan az összhang a
gyerekek nevelésében az otthon és az iskola között. Az államtitkár szerint
fontos a szülőknek a gyerekek fizikai biztonsága az iskolákban, és az is, hogy
a nevelésben se legyen ellentmondás az otthonról hozott értékekben, ezért is
volt fontos az egy évvel ezelőtt tartott gyermekvédelmi népszavazás eredménye.
A társadalmi
egyeztetésen lévő új pedagóguséletpálya-törvényről azt mondta, abban jelentős
változás, hogy megszűnik a kötelező minősítés, az önértékelés és az egyéni
pedagógusi tanfelügyelet. Ezen adminisztratív terhek csökkentésével a
pedagógusoknak több idejük lesz a gyerekekkel foglalkozni - tette hozzá.
Jelezte, a teljesítménybérezés bevezetése is ezt szolgálja; akik többet
foglalkoznak a gyerekek tanórán kívüli iskolai nevelésével, azok több bért kapnak.
***
Dr. Hornung Ágnes,
a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára arról
beszélt: a kormány azon dolgozik, hogy a magyar családoknak napról napra
könnyebb és jobb legyen.
Kitért arra: a 2010-es ,,családbarát
fordulat" óta több mint harminc intézkedés született a családokért,
amelyek nagyrészt anyagi jellegűek, de vannak olyanok is, amelyek a munka és a
család közötti egyensúlyt segítik, illetve azt, hogy a vágyott gyermekek
megszülethessenek. Mint mondta, a segélyalapú támogatásokról a munkaalapú
támogatásokra helyeződött a hangsúlyt, a támogatások nagy része az
adórendszeren keresztül jut vissza a családokhoz.
Hornung Ágnes
kiemelte: ezeket az eredményeket szeretnék megőrizni a továbbiakban is, és
sokat tett a kormány a munka és család közötti egyensúly jobb megteremtéséhez
is. Ide sorolta a bölcsődei férőhelyek számának 90 százalékos növelését vagy a
védőnői hálózat fejlesztését. Fontos a családok védelme, hiszen családok nélkül
a nemzet folytonosságát sem lehet elképzelni - fogalmazott az államtitkár.
***
Fűrész Tünde, az
intézet elnöke a KINCS reprezentatív kutatásáról szólva elmondta, abból
kitűnik, hogy a család, elsősorban az anya és az apa szerepe a legfontosabb a
gyereknevelésben. Beszámolt arról, hogy megjelent a ,,Család és hivatás"
című kötet, és megalakult a Nagyszülők a Jövőért Egyesület, amelynek célja a
családi értékrendszerek továbbadásának, a nagycsaládban élésnek, a generációk
közötti szoros kapcsolatnak a fontosságára felhívni a figyelmet.
A szülők és
pedagógusok felelőssége a gyermekek nevelésében című, idén áprilisi, ezer ember
megkérdezésén alapuló kutatás szerint a magyar felnőtt lakosság döntő többsége
véli úgy, hogy a gyermek nevelésében elsősorban a családi kapcsolatok a
meghatározóak, így a szülők, közülük is elsősorban az édesanyák (94 százalék)
és az édesapák (84 százalék) játsszák ebben a legnagyobb szerepet. A válaszadók
kétharmada szerint (64 százalék) a nagymamák szerepe is kiemelkedő a gyermekek
nevelésében, 55 százaléka szerint a nagypapa is jelentős hatással van az unokák
nevelésére.
A családon kívül
nevelést végző pedagógusok közül leghangsúlyosabban az óvodapedagógusok (68
százalék) és az alsó tagozatos tanítók (69 százalék) nevelési tevékenységét
ismerik el a kutatás szerint, a középiskolai pedagógusokról a válaszadók 58
százaléka, a felső tagozatos tanárokról 57 százalék gondolta azt, hogy fontos
szerepük van a gyermekek nevelésében.
A megkérdezettek
döntő többsége (85 százalék) szerint a gyermekek oktatásában, tanításában is az
anyák szerepe a legmeghatározóbb, az apák szerepét ennél arányaiban valamelyest
kevesebben gondolják hangsúlyosnak (74 százalék). A válaszadók 75 százaléka
szerint az alsó tagozatos tanítóknak van nagy szerepe a gyermekek oktatásában,
a középiskolai tanárok szerepvállalásáról 68 százalék, a felső tagozatos
tanárokéról és az óvodapedagógusokéról pedig 69 százalék gondolkodik így. A tanórán kívüli foglalkozást tartó
szakemberekről a magyarok 54 százaléka gondolja úgy, hogy hatással vannak a gyerekek
tanítására.
(Forrás: MTI)
------------------------------------------------------------
(Fotó: Polgár Julianna (JulCSIllag-fotó®))
------------------------------------------------------------
Szerző/Leközlő:
Polgár Julianna
MMDR Ex Libris-díjas költő, fotó- és
képzőművész
(szerk.- és fotórip., könyvtáros -
volt Duna TV, MTI;
főszerkesztő -
POLGÁRI ÖSSZMAGYAR ÖRÖMHÍR MÉDIA;
GYÖNGYSZAVÚ MÚZSA MÉDIA -
gyongy.pol.dtv.mti8@gmail.com;
budapesti tudósító - HUNSOR.SE; Szabad
Szalon (SK) - pjulcsillag8@gmail.com);
06-30/859-33-35;
https://hu.wikipedia.org/wiki/Polg%C3%A1r_Julianna
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
POLGÁR JULIANNA KÉPRIPORTJA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése